§ 1
Definicje
Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
- Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej,
- Konsument – osoba fizyczna, zawierająca ze Sprzedawcą umowę sprzedaży niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
- Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny pod adresem sekretyoceanu.pl/regulamin,
- Sklep – sklep internetowy działający pod adresem sekretyoceanu.pl,
- Sprzedawca – MJA spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, przy ul. Chodkiewicza 6 lok. 28, 02-593 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000797414, NIP 5213872666, REGON 384002990, kapitał zakładowy w wysokości 5.000 zł.
§ 2
Postanowienia wstępne
- Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną, świadcząc jednocześnie na rzecz Kupujących usługi drogą elektroniczną. Za pośrednictwem Sklepu, Kupujący może dokonać zakupu produktów uwidocznionych na stronach Sklepu.
- Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupujących.
- Do korzystania ze Sklepu, w tym w szczególności do dokonania zakupu w Sklepie, nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Kupującego. Wystarczające są:
- dostęp do Internetu,
- standardowy system operacyjny,
- standardowa przeglądarka internetowa,
- posiadanie aktywnego adresu e-mail.
- Kupujący nie może dokonać zakupu w Sklepie anonimowo ani pod pseudonimem.
- Zakazane jest podczas korzystania ze Sklepu dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści za pośrednictwem formularzy dostępnych w Sklepie.
- Wszystkie ceny produktów podane na stronach Sklepu są cenami brutto.
§ 3
Usługi świadczone drogą elektroniczną
- Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego usługi drogą elektroniczną.
- Podstawową usługą świadczoną drogą elektroniczną na rzecz Kupującego przez Sprzedawcę jest umożliwienie Kupującemu złożenia zamówienia w Sklepie.
- Dodatkowymi usługami świadczonymi drogą elektroniczną na rzecz Kupującego przez Sprzedawcę jest prowadzenie konta w Sklepie, umożliwienie wystawienia opinii na temat danego produktu oferowanego w Sklepie oraz wysyłka newslettera poprzez wiadomość e-mail lub sms.
- Usługi świadczone są drogą elektroniczną na rzecz Kupującego nieodpłatnie. Odpłatne są natomiast umowy sprzedaży zawierane za pośrednictwem Sklepu
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa Kupującemu i przekazu danych w związku z korzystaniem ze Sklepu, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwaniu i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
- Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Sklepu. Kupujący powinien poinformować Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu.
- Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu, Kupujący może zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail kontakt@sekretyoceanu.pl. W reklamacji Kupujący powinien podać imię i nazwisko, adres do korespondencji, a także rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu. Sprzedawca będzie rozpatrywać wszelkie reklamacje w terminie do 14 dni od otrzymania reklamacji i poinformuje Klienta o jej rozstrzygnięciu na adres e-mail składającego reklamację.
§ 4
Składanie zamówienia
- W celu złożenia zamówienia, Kupujący zobowiązany jest podjąć następujące kroki:
- wybrać produkt lub produkty będące przedmiotem zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka”,
- w górnym menu kliknąć w przycisk „Koszyk”,
- podać swoje imię i nazwisko,
- podać swój adres e-mail,
- podać swój numer telefonu,
- podać adres do wysyłki zamówienia oraz dane do faktury,
- wybrać metodę dostawy,
- zapoznać się z Regulaminem oraz Polityką Prywatności i je zaakceptować – Kupujący akceptuje Regulamin tylko, jeśli zapoznał się z jego treścią i rzeczywiście akceptuje jego postanowienia; akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale niezbędna do złożenia zamówienia,
- kliknąć w przycisk „Kupuję i płacę”.
- Po kliknięciu w przycisk „Kupuję i płacę” Kupujący zostanie przeniesiony na stronę operatora płatności Przelewy24. Z tą chwilą umowę sprzedaży produktów objętych zamówieniem uważa się za zawartą między Kupującym a Sprzedawcą.
- W formularzu zamówienia Kupujący musi podać prawdziwe dane osobowe. Kupujący ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy Kupujący podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości Sprzedającego co do ich poprawności. W takim przypadku Kupujący zostanie poinformowany telefonicznie lub poprzez pocztę elektroniczną o wątpliwościach Sprzedawcy. W takiej sytuacji Kupującemu przysługuje prawo wyjaśnienia wszelkich okoliczności związanych z weryfikacją prawdziwości podanych danych. W przypadku braku danych pozwalających Sprzedawcy na podjęcie kontaktu z Kupującym, Sprzedawca udzieli wszelkich wyjaśnień po podjęciu kontaktu przez Kupującego.
- Kupujący oświadcza, że wszelkie dane podane przez niego w formularzu zamówienia są prawdziwe, natomiast Sprzedawca nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności, choć posiada takie uprawnienie zgodnie z ust. 4 powyżej.
§ 5
Formy dostawy i metody płatności
- Kupujący ma do wyboru następujące formy dostawy zamówienia:
- Standard – dostawa w wybranym przez Kupującego dniu roboczym i przedziale godzinowym: 11:00-14:00, 14:00-17:00 lub 17:00-20:00.
- Ekspres – dostawa tego samego dnia w ciągu 2 godzin.
- Koszt dostawy ponosi Kupujący. W przypadku, gdy wartość zamówienia przekroczy 200 złotych, koszt dostawy w opcji „Standard” pokryje Sprzedawca. W przypadku, gdy wartość zamówienia przekroczy 300 złotych, koszt dostawy w każdej opcji pokryje Sprzedawca.
- Dostawy realizowane są wyłącznie w administracyjnych granicach m.st. Warszawy.
- Podczas dokonywania Zamówienia Kupujący wybiera preferowany czas dostawy, spośród możliwych do wyboru w formularzu zamówienia.
- Kupujący ma do wyboru następujące metody płatności za zamówione produkty, za pośrednictwem operatora płatności Przelewy24:
- Przelew online,
- Płatności mobilne BLIK,
- Płatność kartą płatniczą lub kredytową,
- Apple Pay,
- Google Pay.
- Sprzedawca gwarantuje zwrot kosztów zamówienia w przypadku zadeklarowania przez Kupującego braku satysfakcji z jakości zakupionego produktu. Gwarancja zwrotu kosztów nie obejmuje braku satysfakcji z poziomu obsługi Kupującego jak np. metody dostawy, sposobu zapakowania produktu.
- Kupujący może dokonać płatności tylko w walucie polski złoty (PLN).
§ 6
Realizacja zamówienia
- Po złożeniu przez Kupującego zamówienia zgodnie z procedurą opisaną w § 4 i 5 Regulaminu, na adres poczty elektronicznej Kupującego zostanie wysłane potwierdzenie zamówienia.
- Realizacja zamówienia polega na jego przygotowaniu do wysyłki do Kupującego. Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą wydania przesyłki kurierowi.
- Czas realizacji zamówienia każdorazowo wybierany jest przez Kupującego spośród opcji, o których mowa w § 5 ust 1.
- Czas realizacji zamówienia liczony jest od chwili dokonania płatności za zamówienie.
- Sprzedawca zastrzega możliwość wydłużenia czasu dostawy z uwagi na niezależne od siebie przyczyny.
- Po zrealizowaniu zamówienia Sprzedawca prześle na adres poczty elektronicznej Kupującego potwierdzenie realizacji.
§ 7
Odstąpienie od umowy przez Konsumenta
- Konsument nie ma prawa odstąpienia od umowy z uwagi na to, że produkty oferowane w Sklepie ulegają szybkiemu zepsuciu lub mającemu krótki termin przydatności do spożycia (art. 38 pkt 4 ustawy o prawach konsumenta).
§ 8
Odpowiedzialność za wady
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu produkt wolny od wad.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną.
- Jeżeli sprzedany produkt ma wadę, Kupujący może:
- żądać wymiany produktu na wolny od wad,
- żądać usunięcia wady,
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
- złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
- Jeśli Kupujący stwierdzi wadę produktu, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.
- Kupujący może kontaktować się ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty elektronicznej: kontakt@sekretyoceanu.pl.
- Sprzedawca ustosunkuje się do składanej przez Kupującego reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji przy wykorzystaniu poczty elektronicznej.
- Szczegóły dotyczące rękojmi Sprzedawcy za wady regulują przepisy Kodeksu cywilnego (art. 556 – 576).
§ 9
Dane osobowe i pliki cookies
Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies znajdują się w polityce prywatności dostępnej pod adresem sekretyoceanu.pl/polityka-prywatnosci.
§ 10
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku ze sprzedażą towarów na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży,
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą,
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- W przypadku klientów będących obywatelami Rzeczpospolitej Polskiej, bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://polubownie.uokik.gov.pl.
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 11
Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen produktów w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
- Kupujący, którzy posiadają konto w Sklepie o każdej zmianie Regulaminu zostaną powiadomieni pocztą elektroniczną na adres e-mail przypisany do konta. W przypadku braku akceptacji treści nowego Regulaminu, Kupujący ma prawo w każdym czasie wypowiedzieć umowę o prowadzenie konta poprzez usunięcie konta lub złożenie Sprzedawcy stosownego oświadczenia, w dowolnej formie, o wypowiedzeniu umowy o prowadzenie konta.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 1 listopada 2021 roku.